+48 61 224 69 00

Transport intermodalny

To, że my w Dasko mamy do dyspozycji bardzo dużo samochodów ciężarowych, nie oznacza, że nasze ładunki przewozimy korzystając tylko z transportu drogowego. Nasze naczepy mogą bowiem dotrzeć na miejsce przeznaczenia również po szynach.

Mniej CO2

Mniej CO2, możliwość załadowania większego ciężaru i w wyniku tego niższa cena za przewożony kilogram: to jest oczywiście interesujące dla wielu z naszych klientów. Kai Kogelman, planista w Dasko, opowiada o zaletach tej formy transportu intermodalnego.
“Przy tej formie transportu naczepa umieszczana jest na specjalnym wagonie, a następnie przewożona jest za pomocą transportu szynowego do stacji położonej najbliżej miejsca przeznaczenia. W naszym przypadku naczepy są wiezione do Niemiec, po czym we Włoszech znów schodzą z pociągu i zostają przewiezione do miejsca ich końcowego przeznaczenia i w drugą stronę tak samo. Tutaj mamy przygotowane specjalne naczepy, które nadają się do transportu szynowego.

Możliwe cięższe ładunki

Stawiamy na ten wariant transportu nienadzorowanego z dwóch głównych powodów. Z jednej strony ze względu na oszczędność kilometrów po drogach, z drugiej strony ze względu na to, że pociągiem można przewieźć więcej niż po drogach. A ponieważ pociąg przewozi do 20 naczep, oznacza to czystszy sposób transportu.

Kolejna zaleta pociągu jest taka, że można nim przewozić cięższe ładunki. To z kolei jest oczywiście istotna różnica w kosztach za przewożony kilogram.””

Nadzorowanie całej trasy

Tak, jak w przypadku transportu drogowego, również w transporcie intermodalnym konieczne jest ścisłe planowanie. Jak mówi Kai: “Dbamy o to, aby naczepa była w terminalu na czas i dbamy o to, aby ciągnik stał gotowy w celu jej zabrania ze stacji końcowej. Wyszukujemy wciąż jak najlepszych linii, przy których terminale położone są możliwie jak najbliżej miejsca przeładunku i naszych klientów. Wiele czynników składa się na to, aby osiągnąć dobre rozwiązanie.” Nawet jeśli transport intermodalny nazywa się transportem nienadzorowanym, to pracownicy do spraw planowania mają pełną kontrolę nad tym, co się dzieje. Kai opowiada: „Nastawiamy temperaturę na odpowiednią wysokość i gdy tylko ona wzrośnie, to samoczynnie włącza się dodatkowe chłodzenie. Oprócz tego mamy naczepy z lokalizatorami GPS, a więc w każdej chwili możemy zobaczyć, gdzie one się znajdują.”


Kai Kogelman

Planista
+31 (0) 546 580 370
planning@dasko.nl